Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas

Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje vertinami asmenys nuo 0 iki 21 metų.
Įvertinimo tikslas – nustatyti švietimo pagalbos ir paslaugų reikmes, rekomenduoti ugdymo
programą, specialiąsias mokymo ir techninės pagalbos priemones, ugdymosi aplinkos pritaikymo
būdus, siekiant sudaryti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui (vaikui) optimalias
ugdymosi sąlygas.
Įvertinimas atliekamas vadovaujantis:
Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančių dėl išskirtinių gabumų)
pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir
specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir
mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1775
 
Vaiko, nelankančio ugdymo įstaigos, specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas atliekamas, kai
kreipiasi tėvai (globėjai, rūpintojai) dėl vaiko kalbos, bendravimo, elgesio ar kitų sunkumų,
pateikdami sutikimą dėl ugdymosi sunkumų priežasčių įvertinimo pedagoginėje psichologinėje
tarnyboje , vaiko piešinių ar kitokių darbų, vaiko sveikatos būklės įvertinimo dokumentų kopijas.
Ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus mokinių (vaikų) specialieji ugdymosi poreikiai
vertinami Tarnyboje, atlikus pirminį įvertinimą ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisijoje.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų vertinimą atlieka Tarnybos logopedas, esant reikalui ir kiti
specialistai.
Kompleksinį mokinių įvertinimą atlieka Tarnybos specialistai: psichologas, specialusis
pedagogas, logopedas, socialinis pedagogas, esant reikalui vaikų neurologas, surdopedagogas (
jeigu vaikas turi klausos sutrikimų). Dažniausiai apsilankyti tenka kelis kartus:
Baigę vertinimą specialistai pateikia tėvams (globėjams) ir pedagogams išsamias išvadas apie
mokinio (vaiko) gebėjimų stipriąsias ir silpnąsias puses, rekomenduoja tolimesnius ugdymo
būdus ir reikalingą jam pagalbą. Išvadas turi atsiimti tėvai.
Ugdymo įstaigos Vaiko gerovės komisija pateikia Tarnybai dokumentus:
·      sutikimą dėl ugdymosi sunkumų priežasčių įvertinimo pedagoginėje psichologinėje
tarnyboje (6 priedas ),
·      švietimo įstaigos Vaiko gerovės komisijos pažymą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių
pirminio/ pakartotinio įvertinimo (5 priedas),
·         klasės ar dalykų mokytojų užpildytą anketą (mokiniams) (2 priedas),

·         stebėjimo kortelę (ikimokyklinio amžiaus vaikams) (1 priedas),
·         ugdymosi pasiekimų aprašą, jei mokinys (vaikas) vertinamas pakartotinai (3 priedas),
·      medicininių dokumentų išrašus, kitų specialistų pažymas arba kopijas (jei vaikas turi
sveikatos problemų ar nustatytų raidos sutrikimų),
·         lietuvių kalbos ir matematikos mokomųjų dalykų klasės ir kontrolinių darbų
sąsiuvinius,